close
不知為何很想翻成中文,但因為我沒找到完整的中翻,
所以缺的部份就心血來潮的翻譯了一下,
若有不順還請包涵;
這首歌,是很悲傷卻很溫暖的歌,
讓人很平靜……



請大家好好感受一下歌詞意境吧:)


Lyrics:Lene Marlin Music:Lene Marlin
(Artist:Lene Marlin)
(Album:【Playing My Game】2000)


I entered the room
我走進房間
Sat by your bed all through the night
整夜坐在你床邊
I watched your daily fight
我看著你每天與病魔搏鬥
I hardly knew
我很難了解
The pain was almost more than I could bear
那樣的痛苦是我所難以承受的。
And still I hear
我仍然能聽見
Your last words to me.
你給我的臨終遺言


Heaven is a place nearby
天堂是一個很近的地方
So I won't be so far away.
所以我將離你不遠
And if you try and look for me
如果你嘗試找尋我
Maybe you'll find me someday.
也許某天你將會找到我

Heaven is a place nearby
天堂是一個很近的地方
So there's no need to say goodbye
所以沒有必要說再見
I wanna ask you not to cry
我想要請求你不要哭泣。
I'll always be by your side.
我將一直在你身邊





You just faded away
你還是逐漸衰弱下去。
You spread your wings you had flown
你已經展翅飛離
Away to something unknown
離開我去到那未知的地方
Wish I could bring you back.
我希望能把你帶回來

You're always on my mind
我一直都惦記著你
About to tear myself apart.
為與你的分離而哭泣
You have your special place in my heart.
你在我心中有特別的意義


Always heaven is a place nearby
天堂一直很近
So I won't be so far away.
所以我將離你不遠
And if you try and look for me
如果你嘗試著找尋我
Maybe you'll find me someday.
也許某天你將會找到我

Heaven is a place nearby
天堂是一個很近的地方
So there's no need to say goodbye
所以沒有必要說再見
I wanna ask you not to cry
我想要請求你不要哭泣
I'll always be by your side.
我將一直在你身旁





And even when I go to sleep I still can hear your voice
即使我睡著了我仍然能聽到你的聲音
And those words I never will forget
你的那些話語我從未忘記



Heaven is a place nearby
天堂一直很近
So I won't be so far away.
所以我將離你不遠
And if you try and look for me
如果你嘗試著找尋我
Maybe you'll find me someday.
也許某天你將會找到我

Heaven is a place nearby
天堂是一個很近的地方
So there's no need to say goodbye
所以沒有必要說再見
I wanna ask you not to cry
我想要請求你不要哭泣
I'll always be by your side.
我將一直在你身旁

arrow
arrow
    全站熱搜

    cielaile 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()